Vážené odborné kolegium. Prosím o radu. Mám v péči 68letou pacientku, u které neurolog v prosinci 2023 řešil parézu levého lícního nervu, etiologie stanovena dle MR CNS jako ischemicko-degenerativní. Při šetření UZ cév na krku náhodně nález subtotálni trombózy vnitřní v. jugularis vlevo. Pac. dosud než trombotické anamnézy, léčena pro hypertenzi, dyslipidemii, bronchiální astma. V naší ambulanci vyšetřen koagulační status, vrozené i získané trombofilni stavy, včetně myeloprolferací. Vyloučena sekundarita. Vzhledem k nejasnému stáří zavedená léčba DOAC na 6 M v terapeutické a pokračujeme v preventivní dávce. Kontrolní UZ nyní konstatuje status quo (mohutná, subtotálni obstrukce v obl. levé IVJ v kaudálnim segmentu, reziduální tok.) Zvažuji ukončení antitrombotické léčby a prosím o odborný názor na tento případ. Děkuji.
Reakce: 3
Dobrý den, 6 měsíců a dost, není důvodu - z této indikace v terapii pokračovat. V případě potíží, kontrolní zobrazovací vyšetření.
Souhlasím s kolegy,
Vyjádření lékaře k doporučení kolegia
Velmi děkuji za konzultaci.
Tazatel byl s doporučeními spokojenDalší případy
Feritin elevace
Vážení kolegové, obracím se na Vás ohledně pacienta, kde opakovaně vysoké hodnoty Ferritinu. Nyni 10/206 985ug/L, predtim 6-7/2024 689-614. FE , volou vazebni kapacitu ma v normě, celková vazební 47.9, transferin, sTfR, saturace transferinu v normě,...
Povrchová tromboza PHK po kanylaci
Dobrý den, předem se omlouvám za nejspíše banální dotaz - ale rady kolegů se liší /3 kolegové - 3 různé názory/. Mám pacientku 48 let, které po kanylaci žíly v loketní jamce se rozvinula povrchová tromboza PHK. Je to již 3. týden (ke mně přišla až v...
Antikoagulační profylaxe při terapii estrogeny při antifosfolipidovém syndromu minimalizaci rizika trombembolie
Vážené kolegium, ráda bych se vás zeptala na názor stran hormonální léčby dysfunkčního menstruačního krvácení u pacientky s myomem s antifosfolipidovým syndromem resp. medikace estrogeny, gestageny… Jedná se 44letou pacientku s antifosfolipidovým syn...
Pěkný den, jedná li se o nejspíše starou a ani po 6M se nemenící trombosu VJI, která byla dosud asymptomatická a byla náhodně zjištěna, neexistuje podle mého soudu doporučení, které by doporučovalo déledobou antitrombotickou terapii u jinak asymptomatické pacientky. Ischemicko-degenerativní (?!) etiologii neurologických potíží nemužeme na nález žilní trombosy svádět. S ohledem na jisté risiko krvácení při dlouhodobém používání DOACs zejména u starších osob souhlasím s Vámi a také bych dále antikoagulaci neprodlužoval, není li k tomu jiný duvod (fibrilace, a podobně). Pacientku bych jen sledoval a případně s časovým odstupem zobrazovací vyšetření opakoval. Budu se těšit i na názory kolegů.